emmylaursen!

Kategori: New in

Internetshopping är farligt

Igår kom ett paket hem och det var från Nelly.com. Jag satt och spontanshoppade en kväll och det fick bli denna toppen + en klänning som jag ska ha när jag och Emil åker bort nästa helg. Klänningen är lite annorlunda mot vad jag brukar se mig själv i men den var sååå fin så jag kunde inte motstå. I torsdagskväll (tror jag det var) så hade GANT 20% på hela sortimentet så då klickade även jag och Emil hem varsinn tröja.

Det är alltså livsfarligt med spontanshopping och ännu värre när man bara kan sitta hemma i soffan och klicka hem en helt ny garderob. Dock är det rätt praktiskt om man som jag jobbar de flesta dagarna 9-18 och sedan två hästar på det. Praktiskt, men fruktansvärt farligt... Risken att bli fattig är stor..

Provar något nytt

Jag har aldrig varit ett stort fan av kepsar, har mest tyckt att man fått en ful rand i pannan av dom. MEN, igår hittade jag en som va så snygg att jag inte kunde motstå. Den kostade 299 kronor och finns hos BikBok. Som hon i kassan sa "det är en vane sak" och det har hon nog rätt i. Provade den och ja, i like it. Nu får vi se om jag kanske blir beroende istället.. Den är ju dock perfekt att ha när man vill gömma sitt svettiga hår i stallet ;)

Stockholmsresan

Ja, det blev tre nätter i Stockholm med Emil. Det var vår lilla semester denna sommaren, då båda jobbar och det blir svårt att pussla ihop allting med hästarna och så. Vi bodde på Grand Central by Scandic och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med hotellet. Det var väldigt god frukost (på helgerna hade de två lokaler med frukost) och vi åt även där den första kvällen. Ett väldigt stort hotell i centrala Stockholm, det passade oss perfekt då vi inte hade någon bil så vi får gå överallt. Förutom till Gröna Lund, dit åkte vi båt hehe.

Första kvällen åt vi som sagt på hotellet, bara tog det lugnt och gjorde egentligen inte så mycket. Jag hade jobbat 7 timmar, gått upp klockan 05 för att rida Geof innan jobbet och sedan hem och packa det sista innan tåget gick. Men påtal om tåget, det var lite kaos när vi skulle åka ner. Det var en timme försenat, så vi var väldigt nära på att inte hinna med tåget som vi skulle byta till i Gävle. Hade vi missat det hade nog varken jag eller Emil varit speciellt glada.. ;)

Andra dagen blev Gröna Lund, kolla i lite butiker och middag på Strandvägen 1. Riktigt trevligt ställe med väldigt god mat, men även här hände det en sak. Emil blev stoppad i dörren, han fick inte komma in för han hade shorts. Tydligen hade de bestämt att efter 18.00 skulle ingen få ha shorts/kortbyxor på sig, så medans jag fick gå in och ta bordet fick Emil gå tillbaka till hotellet och byta. Ganska surt, men vi fick sitta tillsammans i två timmar, så de gjorde ändå de bästa de kunde av situationen. Bjöd mig på champagne (som inte va billig såg jag i menyn) och tillbehör. Middagen var väldigt god i alla fall!

Söndagen var en ren shoppingdag. Vi shoppade till Emil först, då det var prio ett. Åtminstone enligt mig, haha. För hans del blev det fyra nya tröjor, två par shorts och lite annat smått och gott. För min del blev det lite allt möjligt. En plånbok, långärmad piké, shorts, body lotion, klänning och sen var det nog något mer. Även detta var en lyckad dag som avslutade med middag på Jensen's som också var hur mysigt som helst. Det var alldeles lagom med folk på resturangen och man sov gott efter den middagen i magen.

Måndagen bestod mest av frukost och sen gå till tåget. Vi hade det riktigt bra i Stockholm med andra ord!

Fick världens finaste halsband av Emil på studenten, tror inte att jag har visat er det. Är helt kär i det och inte minst han

Presenterna från fredagen

Här är alla (tror jag) presenter från min mottagning. Jag hade önskat mig vinglasen från Caroline Gynning och fick hela ÅTTA stycken och fyra champagneglas. De är verkligen så himla fina och mycket roligare att dricka ur sådana än andra tråkiga. Det är så fina motiv på alla glasen och jag fick även ett presentkort på Cervera så jag kanske utövar samlingen ;) Allting från hennes kollektion är fint så skulle mer än gärna köpa de vanliga dricksglasen och tallrikarna.

Utöver de kära vinglasen och champagneglasen fick jag en superfin karaff med en kork av ek. Kändes väldigt classy att hälla upp vin i den, hehe. Det blev lite champagne, pengar och en hel del blommor också. Till och med en stekpanna! Nu ska de lagas mat ;) Jag är verkligen supernöjd och jag kunde inte fått en bättre mottagning! Fina presenter i all ära, men inget slår sällskapet och människorna.

Nytt i garderoben

Har spanat på denna toppen väldigt länge från GinaTricot och i fredags efter utbildningen passade jag på att slå till! 199 kronor och en liten del av en ny vårgarderob!

NEW IN

Jag har funderat länge på vad jag ska ha för skor på studenten och klackskor var ur bilden från första början. Snyggt? Absolut, men med min rygg så skulle jag nog klara av cirka en kvart innan jag skulle få ont. Därför har jag letat efter ett par snygga sneakers men jag är så himla trött på Converse. Har haft alla modeller och färger känns det som, så det var dags för något nytt. Jag har sagt tidigare att jag absolut inte skulle köpa ett par Adidas men hehe, nu blev det så. Enkla, snygga och jag kommer inte få ont i ryggen. Behöver inte säga nå mer!

Köpte mina från Scorett som ni hittar >HÄR<

Back on Track

Som en del av er säkert vet så köpte jag ryggvärmaren från Back on Track till Stokes när vi var nere i Göteborg under GHS. Jag är supernöjd med den och jag tror minsann att Stokes är det också ;) Han blir väldigt snabbt varm under den och jag brukar alltid använda den före och efter jag har ridit, om det så är att jag bara ska ut i skogen. Då kan han få stå med den på en kortare stund medans om jag ska träna eller liknande så får han stå med den under en längre tid.

Just nu har jag en maggjord på den, men för att den ska ligga ännu bättre så beställde jag även hem deras brösta som är anpassad till deras ryggvärmare. Den kostade 295 kr och jag beställde hem den via Back on Track's egna hemsida. Väntar spänt på att den ska komma hem nu så allting blir ännu bättre!

Bildresultat för back on track brösta

Två paket på posten

Att jag har en kärlek för att beställa hem saker nu för tiden kan nog ingen missa. I onsdagsmorgon köpte jag en brösta från Back on Track och jag fick den redan igår! Det är snabb leverans om något. Jag förespråkar variation när det kommer till bett och därför tyckte jag att man borde nog införskaffa sig ett till. Bara för att ;) Denna gången blev det ett tre-rings bett från Beris med port (tungfrihet). Hoppas att Stokes ska tycka om det nu, men det tror jag allt.

Beris tre-rings bett med port