emmylaursen!

Stockholmsresan

Ja, det blev tre nätter i Stockholm med Emil. Det var vår lilla semester denna sommaren, då båda jobbar och det blir svårt att pussla ihop allting med hästarna och så. Vi bodde på Grand Central by Scandic och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med hotellet. Det var väldigt god frukost (på helgerna hade de två lokaler med frukost) och vi åt även där den första kvällen. Ett väldigt stort hotell i centrala Stockholm, det passade oss perfekt då vi inte hade någon bil så vi får gå överallt. Förutom till Gröna Lund, dit åkte vi båt hehe.

Första kvällen åt vi som sagt på hotellet, bara tog det lugnt och gjorde egentligen inte så mycket. Jag hade jobbat 7 timmar, gått upp klockan 05 för att rida Geof innan jobbet och sedan hem och packa det sista innan tåget gick. Men påtal om tåget, det var lite kaos när vi skulle åka ner. Det var en timme försenat, så vi var väldigt nära på att inte hinna med tåget som vi skulle byta till i Gävle. Hade vi missat det hade nog varken jag eller Emil varit speciellt glada.. ;)

Andra dagen blev Gröna Lund, kolla i lite butiker och middag på Strandvägen 1. Riktigt trevligt ställe med väldigt god mat, men även här hände det en sak. Emil blev stoppad i dörren, han fick inte komma in för han hade shorts. Tydligen hade de bestämt att efter 18.00 skulle ingen få ha shorts/kortbyxor på sig, så medans jag fick gå in och ta bordet fick Emil gå tillbaka till hotellet och byta. Ganska surt, men vi fick sitta tillsammans i två timmar, så de gjorde ändå de bästa de kunde av situationen. Bjöd mig på champagne (som inte va billig såg jag i menyn) och tillbehör. Middagen var väldigt god i alla fall!

Söndagen var en ren shoppingdag. Vi shoppade till Emil först, då det var prio ett. Åtminstone enligt mig, haha. För hans del blev det fyra nya tröjor, två par shorts och lite annat smått och gott. För min del blev det lite allt möjligt. En plånbok, långärmad piké, shorts, body lotion, klänning och sen var det nog något mer. Även detta var en lyckad dag som avslutade med middag på Jensen's som också var hur mysigt som helst. Det var alldeles lagom med folk på resturangen och man sov gott efter den middagen i magen.

Måndagen bestod mest av frukost och sen gå till tåget. Vi hade det riktigt bra i Stockholm med andra ord!

Fick världens finaste halsband av Emil på studenten, tror inte att jag har visat er det. Är helt kär i det och inte minst han